Uitslagen

Als u bent verwezen naar een laboratorium of ziekenhuis voor een onderzoek (zoals bijvoorbeeld een foto, een kweek, bloedonderzoek) dan moet u zelf de uitslag bij ons opvragen. U kunt bellen voor de uitslag, ’s morgens tot 11.30 uur bij de assistente of tijdens het telefonisch spreekuur.

Uitslagen van bloedonderzoek zijn ook in te zien via het patientenportaal MijnGezondheid.net

Alleen als een uitslag afwijkend is én dringend actie noodzakelijk is zal iemand van de praktijk contact met u opnemen. Geeft u wel altijd het goede telefoonnummer en emailadres door en zeker ook de wijzigingen door! Als wij u niet telefonisch kunnen bereiken, zullen wij een briefje sturen met de vraag contact met ons op te nemen. Indien ook dat geen effect heeft, wachten wij verder af tot u contact met de praktijk opneemt.

Omdat wij zorgvuldig met persoonlijke gegevens zoals ook uitslagen moeten omgaan, kunnen wij de uitslagen alleen doorgeven aan  de patient zelf. In geval van kinderen onder de 12 jaar is het wettelijk geregeld dat een ouder voor de uitslagen kan bellen.

Mocht u in verband met problemen met de taal iemand anders laten bellen, zorg er dan voor dat wij uw toestemming hebben. Geef het van te voren aan wie er voor u zal bellen, of liever nog bel samen. Dan kunnen we ook meteen zo nodig de uitslagen toelichten.